Proč se i dnes tisknou katalogy


Dříve byly velmi častou součástí každé obchodní kampaně také katalogy Quadrofixing. Jednalo se o tištěné knihy s měkkou obálkou, ve kterých byly obrázky a specifikace všech nabízených produktů, včetně jejich ceny. Zákazník si tak mohl v klidu doma vybrat, co by se mu líbilo, a nakonec danou firmu kontaktovat a výrobek si u ní objednat.

Zdálo by se, že s érou internetu tento způsob propagace zanikl. Koneckonců, dnes má každá firma aktuální seznam všech nabízených produktů na svých webových stránkách, kde si je může zájemce najít během několika vteřin. I přesto však mají tištěné katalogy stále své pevné místo.

žena studující katalog

Jistě, již nejsou tištěny v takovém množství a rozdávány při tolika příležitostech jako kdysi, přesto však nezmizely. Abychom se o tom přesvědčili, stačí nám jen navštívit kteroukoliv větší obchodní výstavu. Zde je najdeme prakticky v každém stánku. Je však otázkou, proč se doposud udržely.

Důvodem je především jejich užitečnost. I přes svou rozšířenost nemá doposud internet doma úplně každý. To se týká především starých lidí, avšak nejen jich. Ani o tyto zákazníky však nechtějí obchodníci přijít.

otevřený katalog

Dále je tu fakt, že mnozí lidé stále preferují tištěný materiál. Pomáhá jim lépe si vše vizualizovat, navíc si mohou snadno věci, o které mají zájem, označit, a kdykoliv se k nim následně vrátit. Také lze do katalogu psát případné poznámky, například ohledně potřebné velikosti daného zboží.

To vše jsou důvody, proč firmy doposud na katalogy zcela nezanevřely. Jestli tomu tak ale bude i nadále, je otázkou. S největší pravděpodobností jich bude neustále ubývat, neboť stále více lidí začíná dávat přednost internetu pro jeho rychlost a aktuálnost – zde se totiž můžeme dozvědět i aktuální počet kusů na skladě. V současné době je však stále ještě můžeme sehnat, mnohdy i zadarmo. Pokud tedy máme zájem prohlédnout si kompletní sortiment nějaké firmy, toto je bezesporu jedna z možností.