Hodně se teď mluví o rušení poboček České pošty, ale na druhou stranu, pamatujete si, co všechno se kdysi na poště vyřizovalo a proč chodíte na poštu dnes? Na poštu se kdysi chodilo telefonovat. Ano, ne všichni měli do domácnosti zavedený telefon a tak pokud jste chtěli někomu zavolat, zašli jste buď do telefonní budky nebo na poštu. Na každé poště bylo několik kabinek a z těch jste, pomocí spojovatelky, mohli zatelefonovat např. z Ostravy do Prahy. Na poštu se chodili posílat telegramy. Byly to takové SMS zprávy, které jste napsali na formulář a pracovnice pošty je pomocí děrných pásků, možná bychom to mohli přirovnat k morseovce, vyťukaly a na druhé straně republiky se někdo dověděl třeba, že je babičkou a dědečkem.
To co na poště zůstalo do dnešních dnů je podávání a placení složenek, posílání doporučených dopisů a posílání balíků. Ale i ty balíky postupně vytlačují jiné doručovací služby. Dnes už nemusíte balit balík da krabice, přelepovat je lepící páskou a převazovat provazem. Často posíláme balíky, které jsou jen v igelitových sáčcích a taškách, přelepené lepící páskou 2pack.cz. A děti se ve škole už neučí, jak nadpisovat balíky, kam umístit adresu apod. V čem je asi největší výhoda pošty, jsou czech pointy. Služba, kterou vyhledáváme, pokud potřebujeme např. ověřit podpis na úřední listině. Tato služba je pochopitelně zpoplatněna, ale vyjde vás mnohonásobně levněji, než když půjdete ověřovat podpis k notáři.
Česká pošta už dávno není pro nás tak nepostradatelná jako kdysi a neměli bychom se divit, že chce snížit počet svých zaměstnanců a poboček. Na poštu nechodíme denně a tak pokud nám zruší tu nejbližší pobočku, no tak se naučíme chodit na tu, která nám ve městě zůstane a můžeme to brát jako důvod k procházce. A co vy? Kolikrát do měsíce jste na poště a bude vám vaše nejbližší pobočka zrušena?