Každý podnikatel, včetně toho budoucího, si musí nejprve ujasnit, v čem že vlastně hodlá podnikat, do čeho se pustí. A když si to ujasní a dospěje k názoru, že je schopen se tím živit, může se dát do shánění všeho toho, co bude potřebovat. A mezi tím, co mu v žádném případě nesmí scházet, je i firemní sídlo. Kdyby ho totiž neměl, pak už mu nic nepomůže, pak si svůj podnik ani nezaloží, natož aby podnikal a dosahoval tím zamýšlených cílů.
Jenže jak se shání firemní sídlo? Často bohužel docela složitě. Když si ho někdo vybírá, najde si pochopitelně mezi nabídkami nemovitostí to, co by ho dokonale reprezentovalo a po všech stránkách mu vyhovovalo. Jenže jak takový člověk vzápětí zjistí, právě na takový objekt nemá peníze. Nemovitosti jsou drahé, a ty nejreprezentativnější pochopitelně nejvíc. Pokud jsou na žádoucím místě vůbec k nalezení.
A když podnikatel nakonec třeba dospěje ke zjištění, že vlastně asi ani nezačne podnikat, protože si žádné slušné firemní sídlo nemůže dovolit? Pak určitě nesmí rezignovat. Protože kdo hledá, ten obvykle i najde. A když si někdo nemůže koupit vlastní firemní sídlo, může si přece pořídit nejlevnější virtuální sídlo. Což znamená, že vyhledá někoho, kdo nabízí možnost založit si v jeho dost dobře vypadající nemovitosti firemní sídlo i cizím lidem, dohodne se s ním a získá tak v cizím objektu za velice nízkou cenu adresu plus pro podnikatele nezbytné minimum služeb.
Jistě, ti, kdo takto zvolí, nezískají vlastní firemní sídlo, ale splní všechny podmínky pro to, aby jejich firmy mohly vzniknout a fungovat. Protože to jde i ve virtuálních sídlech. A co na tom, zda sídlo podnikateli patří nebo ne? Hlavně že ho tam najdou všichni, kdo ho mají najít, a že to působí dost dobře na to, aby měli možní zákazníci o podobně působící firmu zájem. Což je v případě virtuálních firemních sídel samozřejmost.